Czyszczenie gaźnika i przepustnicy

Postaw na sprawdzony preparat z opatentowaną formułą do czyszczenia gaźników samochodowych i motocyklowych.

Gaźnik – co to w ogóle jest?

Gaźnik jest podzespołem wytwarzającym mieszankę powietrzno-spalinową w benzynowym silniku napędowym, która trafia do cylindrów, ulega spaleniu i wytwarzania energię konieczną do napędzania kół motoroweru, skutera, motocykla lub nawet starszego samochodu. Należy pamiętać o regularnym czyszczeniu gaźnika, aby mógł działać prawidłowo. Czynności pielęgnacyjne powinno się przeprowadzać zarówno na początku sezonu, jak i po przejechaniu określonej przez producenta liczby kilometrów czy wówczas, gdy element ten nie działa płynnie i – mówiąc kolokwialnie – gaźnik się zacina.

Jak prezentuje się budowa gaźnika?

Jego głównym elementem jest gardziel – podłużna rura, przez którą przepływa trafiające do cylindrów powietrze. To właśnie tam paliwo miesza się z powietrzem i powstaje mieszanka paliwowa. Do gardzieli jest ono dostarczane z komory pływakowej, w której znajduje się pływak kontrolujący ilość paliwa w komorze. Komora pływakowa łączy się z gardzielą przez dyszę. Na końcu gardzieli jest umieszczona przepustnica połączona linką z pedałem lub manetką gazu. Pozwala to na kontrolowanie ilości powietrza trafiającego do gardzieli i sterowanie obrotami.

Jak krok po kroku powinno wyglądać czyszczenie gaźników?

Aby móc się do niego dostać, bardzo często niezbędne będzie zdjęcie osłon ochronnych. W pierwszej kolejności należy jednak dokładnie oczyścić pojazd, tak aby piasek, błoto czy resztki asfaltu nie dostały się do wnętrza gaźnika.

Naprawa zabrudzonego gaźnika będzie różniła się od modelu danego pojazdu. Najczęściej rozpoczyna się od sprawdzenia stanu uszczelek. Następnie konieczne może być zdemontowanie zbiornika paliwa, odkręcając dolną centralną śrubę. Pływak najlepiej usunąć przez wyjęcie niewielkiej stalowej osi oraz sworznia, który jest z nim połączony. Wymienione powyżej elementy należy umieścić w pojemniku i spryskać całość specjalnym zmywaczem do czyszczenia gaźników. Ważnym częściami każdego gaźnika są rozpylacze do mieszanki, dysze minimalne i powietrzne, a także gilotyna z zawleczką. Do ich wyczyszczenia najlepiej nadaje się sprężone powietrze. Po wyczyszczeniu gaźnika powinno się go dokładnie oczyścić i ponownie złożyć.

Co daje czyszczenie gaźnika?

Dzięki jego odpowiedniej pielęgnacji uniknąć można problemów z kalibracją wlotów powietrza i dysz czy niewłaściwym ustawieniem zakresów minimum i maksimum.

Czym powinno się wykonywać czyszczenie gaźnika w silnikach 2T oraz 4T?

Jak wybrać idealny środek do czyszczenia gaźników i przepustnic? W tym celu, warto zapoznać się z asortymentem naszego internetowego sklepu motoryzacyjnego. Oferujemy najskuteczniejsze płyny do czyszczenia gaźników. Czeka Cię czyszczenie gaźnika w kosiarce spalinowej, pile, kosie, agregacie prądotwórczym, starszym samochodzie czy nawet silniku zaburtowym? Wypróbuj specjalistyczne zmywacze do czyszczenia gaźników, przepustnic i elementów silnika.